streda 14. januára 2015

Kľúčik


Ja v knihách, aj v tých detských, hľadám v prvom pláne dobre napísaný príbeh. Slová sú pre mňa najdôležitejšie. Ale keď sa slová spoja v detskej knihe s krásnou ilustráciou, zabudnem dýchať. (A potom si hneď zasa spomeniem.) Teraz som si zaspomínala, keď som otvorila Pipi Dlhú Pančuchu. Táto pehatá ilustrácia ma hodila na chvíľu o dosť:) rokov späť. 

Nakreslil ju Peter Kľúčik a aj vďaka nemu sa toto slovenské vydanie Pipi Dlhej Pančuchy stalo nesmrteľným. 
Moji rovesníci si ho opatrujú medzi pokladmi z detstva alebo zháňajú po antikvariátoch a internetoch. Lebo Pipi s Kľúčikovými obrázkami sme si čítali v rokoch osemdesiatych (a potom znovu) snáď všetci. Neskôr, už pri knihách, ktoré čítam so svojimi deťmi, som narazila na ďalšie ilustrácie Petra Kľúčika. 
v Rozprávkovej torte 

v Pištáčikovi

Ale jeho ilustrácií je omnoho viac. V Bratislave práve začína výstava ilustrácií "Našiel sa Kľúčik". Tam si pôjdem zaspmínať (ale ešte predtým to musím nájsť, najskôr na mape a potom v Bratislave). 

-----------
Výstava začína zajtra 15. januára 2015 v galérii TOTO! (presnejšie TOTO! je tuto) a  potrvá do konca marca. 


fotky vlastné

2 komentáre:

  1. aj my mame kopu knih s jeho ilustraciami. ako decku sa mi zdali dost strasidelne ( vsade tolko malich ciarociek).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Moji chalani sa radi boja, neviem prečo:-) A mladší veľmi rád skúma v knihách ilustrácie, na týchto od Petra Kľúčika (s veľa čiaročkami:) je stále čo objavovať, to je krása!

      Odstrániť